Plum crumbles - desert crocant cu prune

by - 10/12/2010

Iar caut corespondentul în română pentru "crumbles" şi nu găsesc unul potrivit; doar o expresie detaliată despre acel "aluat, mai solid aşa, făcut din făină, unt şi zahăr, pe care după ce l-ai răcit bine în frigider, îl razi sau sfarămi peste un strat bun de fructe". Iar dacă vă mai aduceţi aminte, l-am mai folosit, drept Streusel aici.


Ori am fost eu cam ocupată, ori a trecut timpul pe lângă mine, dar am un gust amar că nu am profitat din plin în bucătărie de fructele verii. De mâncat, am avut parte, însă cu gătitul lor a fost mai greu. Aşa că zilele astea am dat fuga la piaţă şi am luat ultimele fructe din sezonul cald: prune şi piersici. Dar azi vă povestesc despre primele :)


Crumbles:
  • 210g (1 1/2 cup) făină; în reţeta originală sunt 90gr (3/4 cup) făină de mei şi 120gr (3/4 cup) făină de orez brun, eu însă neavînd la îndemână nici una din cele două, am improvizat folosind în părţi egale, făină de orz şi griş.
  • 65g (1/2 cup) amidon de porumb (cornstarch)
  • 1/4 lg cardamon
  • praf de sare
  • 80gr unt nesărat tăiat cubuleţe
  • 1/4 cup zahăr (de orice tip)
Amestecul de prune:
  • 1/2kg prune (dar depinde şi de preferinţele proprii în privinţa abundenţei de fructe), tăiate felii subţiri
  • 1/4 cup zahăr
  • coaja rasă de la o lămâie
  • 2Lg suc de lâmăie
  • 2Lg amidon de porumb


1. Într-un bol mare se amestecă bine făina, amidonul de porumb, cardamonul şi praful de sare. Apoi se înglobează zahărul şi untul sfărâmând cu degetele pănă se leagă bine aluatul (eu i-am pus şi un pic de lapte). Din acesta se formează câteva bile de aluat, care se pun la congelator pentru a se răci bine, ca să poată fi mai uşor date prin răzătoare.

2. Se preîncălzeşte cuptorul la 180°C.

3. Prunele se feliază subţire şi se amestecă cu restul ingredientelor şi se aşază într-o formă de ceramică, mai adâncă (pentru ca fructele se vor 'topi' în cuptor şi vor lăsa mult suc).

4. Peste ele se rade aluatul şi se pune la cuptor pentru 30 de minute.

A ieşit minunat, poate un pic cam crocant (cred asta din cauza tipurilor de făină folosite). A fost o surpriză şi pentru mine să văd aproape un gem de prune sub stratul de aluat, de o culoare minunată. 

Un perfect mic dejun pentru o zi de toamnă atât de frumoasă :)


(sursă inspiraţie - Tartelette)

You May Also Like

0 commentarii